Spis treści definicji
Piksel facebook – definicja
Piksel Facebooka to narzędzie analityczne (kod programistyczny JS) do śledzenia działań użytkowników na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej, który umożliwia firmom monitorowanie, analizowanie i optymalizowanie skuteczności ich kampanii reklamowych na platformie Facebook oraz w sieci reklamowej Facebooka. Piksel działa poprzez umieszczenie niewidocznego fragmentu kodu JavaScript na stronie internetowej, który zbiera dane o aktywności użytkowników, takie jak odwiedzane strony, interakcje z elementami strony, dokonane zakupy czy złożone formularze. Te dane są następnie wykorzystywane do tworzenia spersonalizowanych reklam, remarketingu, analizy zachowań użytkowników oraz optymalizacji kampanii reklamowych. Piksel Facebooka jest niezbędnym narzędziem dla firm, które chcą skutecznie wykorzystać potencjał reklamowy platformy Facebook i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe w oparciu o dane i analizy zachowań użytkowników.
Po co mi w ogóle jakiś piksel?
Wiele osób prowadzących działania reklamowe na facebooku w ogóle nie konfiguruje kodu śledzenia. Jest to jedna konieczne, dlaczego? Wyjaśnię to szczegółowo to na dwóch, krótkich przykładach:
Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep internetowy z torebkami oraz stronę internetową oferującą usługi związane z pielęgnacją torebek. W obu przypadkach, piksel Facebooka mógłby być niesamowicie skutecznym narzędziem z kilku powodów:
Piksel pozwala śledzić, ile użytkowników dokonuje zakupów na Twojej stronie internetowej (w przypadku sklepu z torebkami) lub wykonuje inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego (w przypadku strony usługowej). Dzięki niemu możesz dokładnie monitorować, które kampanie reklamowe generują najwięcej konwersji(realizują Twoje cele).
Piksel umożliwia tworzenie list odbiorców na podstawie zachowań użytkowników na Twojej stronie. Na przykład, jeśli ktoś odwiedził stronę z torebkami, ale nie dokonał zakupu, możesz wykorzystać piksel do wyświetlenia mu reklam z produktami, które przeglądał, aby zachęcić go do powrotu i sfinalizowania transakcji. Dzięki danym zebranym przez piksel możesz tworzyć bardziej spersonalizowane reklamy, które lepiej dopasowują się do zainteresowań i zachowań użytkowników. Na przykład, jeśli ktoś przeglądał torebki z konkretnej kolekcji, możesz wyświetlić mu reklamy promujące właśnie te produkty.
Analiza danych zebranych przez piksel pozwala na lepsze zrozumienie zachowań klientów i skuteczniejsze optymalizowanie kampanii reklamowych. Możesz dowiedzieć się, które grupy odbiorców są najbardziej skłonne do zakupów, co pozwoli Ci dostosować strategię reklamową i lepiej wykorzystać budżet reklamowy.
Jak skonfigurować piksel facebooka?
Aby skonfigurować piksel Facebooka, wykonaj następujące kroki:
- Utwórz konto reklamowe Facebooka – przejdź do https://business.facebook.com/ i utwórz konto reklamowe, jeśli jeszcze go nie masz.
- Wejdź w Menadżer Zdarzeń – w menadżerze reklam wybierz opcję „Menadżer Zdarzeń” z menu, aby przejść do konfiguracji piksela.
- Utwórz piksel – wybierz opcję „Piksel” i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby utworzyć nowy piksel dla Twojej strony internetowej lub aplikacji.
- Zainstaluj kod piksela – skopiuj wygenerowany kod piksela i wklej go na swojej stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej przed znacznikiem zamykającym </body>.
- Przetestuj piksel – upewnij się, że piksel został poprawnie zainstalowany na stronie, korzystając z narzędzi do debugowania dostępnych w Menadżerze Zdarzeń.
- Skonfiguruj zdarzenia – jeśli chcesz śledzić określone zdarzenia, takie jak zakup lub rejestracja, dodaj odpowiedni kod zdarzenia do odpowiednich stron na swojej witrynie.
Sprawdź powiązane definicje:
Wróć do: słownik marketingu internetowego